Jaguar Land Rover komt met visie op moderne luxe door design


Jaguar Land Rover zal de toekomst van moderne luxe opnieuw vormgeven door middel van zijn twee verschillende, Britse merken Jaguar en Land Rover. CEO Thierry Bolloré kondigde vandaag een nieuwe wereldwijde strategie aan genaamd, ‘Reimagine’. Met Reimagine wil Bolloré met de beide merken een duurzame en unieke klantervaring creëren en zo een positieve maatschappelijke impact realiseren. Daarnaast zegt Bolloré dat het bedrijf in 2039 CO2-neutaal met zijn.

De overige punten waar Bolloré de nadruk op legde zijn:

  • Herontdekking van Jaguar als een volledig elektrisch luxemerk vanaf 2025 om ‘zijn unieke potentieel te realiseren’
  • In de komende vijf jaar zal Land Rover zes puur elektrische varianten verwelkomen, aangezien het de wereldleider op het gebied van luxe SUV’s blijft
  • Alle naamplaatjes van Jaguar en Land Rover zullen tegen het einde van het decennium in puur elektrische vorm verkrijgbaar zijn; eerste volledig elektrische Land Rover-model in 2024
  • Brandstofcelstroom op schone waterstof wordt ontwikkeld ter voorbereiding op de toekomstige vraag
  • Gestroomlijnde structuur om meer wendbaarheid te bieden en een efficiënte focus te bevorderen
  • Wereldwijde productie- en assemblagevoetafdruk die moet worden behouden, aangepast, herbestemd en gereorganiseerd
  • Door samenwerkingen en kennisuitwisseling met marktleiders, met name vanuit de bredere Tata Group, kan het bedrijf potentiële synergieën verkennen op het gebied van schone energie, verbonden diensten, data en leiderschap in softwareontwikkeling
  • Op weg naar een tweecijferige EBIT-marge en positieve cashflow, met de ambitie om tegen 2025 een positieve cash na aftrek van schulden te realiseren met een waarde creatiebenadering die kwaliteit en winst boven volume levert