KLM behoudt ook dit jaar vijfsterren APEX-status


AMSTELVEEN – De Airline Passenger Experience Association (APEX) voert elk jaar een omvangrijk onderzoek uit onder passagiers van luchtvaartmaatschappijen. Deze evaluatie omvat beoordelingen van meer dan een miljoen vluchten die worden uitgevoerd door zo’n 600 luchtvaartmaatschappijen. Passagiers worden onder meer gevraagd naar hun ervaringen met stoelcomfort, cabineservice, eten en drinken, entertainment en wifi.

APEX heeft onlangs de classificatie van KLM bekendgemaakt. Ook dit jaar behoudt KLM haar vijfsterrenclassificatie op basis van alle klantevaluaties die APEX verzameld heeft. Naast KLM heeft ook partner Delta Air Lines de vijfsterren APEX-status behouden.

“We zijn heel blij en trots met het behalen van deze hoogst mogelijke niveau van APEX-classificatie. Dit betekent dat KLM haar klanten onverminderd een optimale service weet te bieden, ook in deze uitdagende tijden van de pandemie. We zijn onze klanten zeer dankbaar voor deze evaluatie en we zullen ons volledig in blijven zetten om Europa`s meest klantgerichte, duurzame en efficiënte netwerkcarrier te worden. Deze classificatie is een erkenning voor alle KLM’ers in Nederland en wereldwijd die zich dagelijks inzetten om de belofte van KLM aan haar klanten waar te maken”, aldus Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM.